Eilen tulikin sitten "hätäkutsu" töihin. Olin niin orientoinut viettämään melkein kokonaisen vapaaviikon, että jouduin miettimään huomattavasti normaalia pidempään mitä vastaan. Kiltti kun olen niin lupasin mennä eilen (tiistaina) ja huomenna (torstaina). Tämän päivän päätin pitää ihan vaan vapaana ja oli kyllä loistava ratkaisu. En tosin vieläkään ymmärrä, miksi minut sinne edes pyydettiin, koska kiireestä ei ollut tietoakaan. Tuo tämänhetkinen työmaani on tosin hieman sellainen, ettei aamulla koneen avatessaan tiedä yhtään minkälainen päivä on tulossa. En siis tee "oman alan töitä" tällä hetkellä, se lienee fiksua vielä mainita tässä.

Maanantain vapaapäivänä olin oikein ahkera. Kävin kaupassa ja kirjastossa ja innostuinpa vielä leipomaan marjapiirakan ja kokeilemaan itse kinuskikastikkeen valmistusta. Hyvää tuli molemmista! En ole leiponut ollenkaan vuosikausiin, koska sain asiasta yliannostuksen joskus muinoin ravintola-alalla työskennellessäni. Nyt riittävän tauon pidettyäni homma tuntuikin taas ihan mukavalta.

ENKÄ OLE VIELÄKÄÄN ALOITTANUT SITÄ ESSEETÄ! HYI MINUA! Palautus on "vasta" reilun viikon päästä perjantaina, mutta ensi viikko on täynnä töitä ja koulua eli sanokaahan minun sanoneen, että viimeisenä iltana sitä taasen sitten pakerretaan. 22.11. olisi koululla seuraava uusintapäivä ja en oikein tiedä pitäisikö sinne ilmottautua. Minulla olisi nimittäin sisätautien tentti rästissä. Mitään hyvää syytä en keksi miksi en ilmoittautuisi. Paitsi laiskuus. Ei tuo tentti mikään päätähuimaavan vaikea varmastikaan ole. Silloin kun siitä oli tämä ensimmäinen tenttikerta (koulussamme saa tenttiä yrittää tehdä 3 kertaa) niin olin valmistautunut ruhtinaalliset 15 minuuttia, joten lopputulos oli ihan arvattavissa. Näin jälkeenpäin voi sanoa, että 1,5h lukeminenkin olisi varmasti riittänyt läpipääsyyn. Tuon tentin läpäistyäni opintopisteitä kilahtaisi suorituksiin kaikki 4 lisää, koska muut osiot ko. jaksosta minulla on hyväksytysti suoritettu. Tuon 22. päivän uusintaan on viimeinen ilmoittautumispäivä nyt ylihuomenna eli melko pian asia pitää päättää. En tiedä miksi tätä asiaa niin jahkaan, koska normaalisti vihaan jahkaamista. Opiskelun tuskaa.

Harjoitteluasiat on siis kunnossa alkuvuotta varten ja siihen saa olla tyytyväinen! Moni ex-luokkalaiseni on melko paljon kironnut asiaa (olen vakoillut netin syövereistä), koska Jobstep ei toiminut taas(kaan) kuin elokuvissa...